Spôsob komunikácie v ISFU:
- ISFU prijíma emaily od prevádzkovateľov distribučných sústav (PDS), PRDS posielajú od 1.1.2026 údaje prostredníctvom API – webová služba
- ISFU posiela emaily dodávateľom elektriny
API - webová služba (web service)
- ISFU prijíma SOAP správy od prevádzkovateľov distribučných sústav (PDS), ISFU posiela odpovede APERAK prevádzkovateľom distribučných sústav
- ISFU odosiela SOAP správy dodávateľom elektriny (ďalej WS push)
- ISFU sprístupňuje SOAP správy prostredníctvom schránky správ, odkiaľ si dodávateľ elektriny správy vyberá volaním web služby (ďalej WS pull)
Web formulár
- ISFU poskytuje webový portál pre používateľov – dodávateľov a prevádzkovateľov distribučných sústav, na ktorom je možné vyplniť fakturačné údaje prostredníctvom webového formuláru
Import súboru XLS, XML na portál
- ISFU funkcionalita portálu umožňuje používateľovi nahrať fakturačné podklady a merané dáta
Zmenu spôsobu komunikácie pre účastníka trhu (dodávateľa) - prepnutie spôsobu komunikácie/aktiváciu služby - vykonáva pracovník OKTE na žiadosť oprávneného pracovníka účastníka trhu.
Všeobecné pravidlá pre všetky typy komunikácie
OKTE nemení číslo zúčtovacieho dokladu ACCESSREF ani iný identifikátor v správe.
OKTE prichádzajúce správy spracováva systémom FIFO. Odosielanie správ z OKTE prebieha metódou FIFO. OKTE nekontroluje poradie správ.
Pravidlá pre správy:
-
- Každá správa obsahuje údaje práve pre jedno odberné/odovzdávacie miesto
- Každá správa je určená práve jednému dodávateľovi elektriny
- OKTE nemení obsah správ
- Pri skladaní správ v OKTE (portál, upload súboru) dodrží OKTE TŠVD PRDS
Nesplnenie podmienok TŠVD je dôvodom na zamietnutie správy.